توسط
بیلبورد تبلیغاتی یکی از ارکان اصلی برای تبلیغات محصولات و خدمات ما است بنابراین دقت در طراحی و اجرای این بیلبوردها می تواند تاثیر گذاری آن را چند برابر کند.
در نوشته های قبلی مواردی را در رابطه با اینکه
در ادامه همین مباحث با هم اصول کلی طراحی بیلبورد تبلیغاتی را با هم مرور می کنیم.
اگر بیلبورد شما در کنار بزرگراه است که مردم با سرعت بالا از کنار آن می گذرند، یک طرح بدون داستان به سادگی قابل یادآوری نخواهد بود.
برای پیدا کردن داستان خود به چیزی فکر کنید که می خواهید مردم تبلیغ شما را با آن به یاد بیاورند.
آیا می خواهید مخاطبین شکل مارک محصولات شما را به خاطر بسپارند برای اینکه دفعه بعد که به سوپرمارکت می روند، محصول شما را بخرند؟
یا می خواهید که در خروجی بعدی مردم برای خوردن پیتزایی لذیذ به رستوران شما بیایند؟
جواب خیلی ساده است.
چون مردم داستان ها را به سادگی به خاطر می سپارند اما بقیه حقایق را به سادگی فراموش می کنند.
افراد معمولا 5 تا 10 ثانیه وقت دارند که پیام تبلیغاتی شما را بفهمند.
بنابراین هر چه مطلب کوتاه تر باشد، بهتر است. برای جبران کوتاهی مطلب می توانید از تکرار استفاده کنید.
اگر یک مطلب کوتاه را چند جای مختلف ببینید راحت تر با آن ارتباط گرفته و آن را به خاطر می سپارید.
در تبلیغات بیلبوردی حداکثر می توانید 7 کلمه به کار ببرید.
اندازه دیگر برای شما محدودیت نیست.
استفاده از بیلبوردهای بزرگ تر باعث می شوند که تبلیغات شما از فاصله دورتری دیده شود.
و همچنین از فاصله نزدیک هم جلب توجه مخاطبانتان را جلب کنید.
اطمینان حاصل کنید که هر متنی در طراحی شما تمیز و مرتب و درست چاپ شده است تا از بهترین خوانایی را به دست بیاورید.
استفاده از رنگ ها و عکس های براق در طراحی بیلبورد تبلیغاتی باعث جلب توجه بیشری به آن می شود.
در نتیجه مخاطبانتان شما را به خاطر می سپارند.
برای
فاصله کافی بین خطوط و کلمات را رعایت کنید.
در نهایت یک بار دیگر مطالب و بیلبورد خودتان را مرور کنید.
ببینید آیا حاوی همان پیامی است که شما در ذهن داشتید؟
اگر احساس می کنید شوخ طبعی، جدیدت یا هر حال وهوایی بیشتر مورد نیاز است، آن ر اضافه کنید.
همچنین به محلی که تابلو در آن به نمایش در می آید هم دقت کنید.